Sociaal Pedagogisch Hulpverlener

Sociaal Pedagogisch Hulpverlener

Kern van de functie

Het leveren van ambulante begeleiding aan thuiswonende cliënten en cliënten wonend in een woonvorm van Content Zorg BV. Het in kaart brengen van de huidige situatie, leefomgeving, mogelijkheden, hulpvraag en behoefte van cliënten. Naast de fysieke begeleiding en ondersteuning stelt de sociaal pedagogisch hulpverlener doelen- en begeleidingsplannen op samen met de cliënten. De sociaal Pedagogisch Hulpverlener is persoonlijk begeleider van cliënten met complexe problematiek. Men neemt men deel aan verschillende werkoverleggen en zorgt voor een adequate informatie-uitwisseling. Het doel van de hulpverlening is het verbeteren en vergroten van de zelfredzaamheid en zelfstandigheid, zodat cliënten zo prettig en zelfstandig mogelijk kunnen functioneren in de maatschappij.

Leiding ontvangen/ geven

  • De Sociaal Pedagogisch Hulpverlener wordt aangestuurd door de Zorg Manager.

Interne en externe contacten

  • Dagelijks contact met cliënten, familie c.q. relaties over de hulpverlening;
  • onderhoudt contacten, voortvloeiend uit de zorg, met huisartsen, tandartsen, behandelaren, sociale diensten en andere externe hulpverleners/ instanties;
  • neemt deel aan diverse vormen van overleg over de zorgverlening, zowel intern als extern.

Verantwoordelijkheden

  • Is verantwoordelijk voor de begeleiding van de cliënt naar zelfstandigheid;
  • ondersteunt de cliënt waar nodig op alle levensgebieden, dus bij zingeving, wonen, financiën, sociale relaties, lichamelijke gezondheid, psychische gezondheid en werk en activiteiten;
  • het opstellen en planmatig uitvoeren van doelen en begeleidingsplannen;
  • doelgericht rapporteren en zorgen voor correcte en volledige dossiers;
  • het signaleren, mondeling en schriftelijk rapporteren van bijzonderheden inzake de begeleiding;
  • mede zorgdragen voor een optimaal begeleidingsklimaat ter bevordering van de ontwikkeling van de cliënt;
  • mede zorgdragen voor een goed werkklimaat, zodat het gehele team goed en prettig kan functioneren;
  • neemt deel aan overlegstructuren van Content Zorg;
  • initiatief nemen in het zichzelf blijven ontwikkelen en in het opdoen van relevante kennis en vaardigheden.

Bevoegdheden

  • Bevoegd om cliënten van Content Zorg te begeleiden onder algehele leiding van de Zorg Manager.

Functie-eisen

  • HBO werk- en denkniveau en een relevant en afgerond HBO diploma;
  • kennis van (L)VB en psychiatrische problematiek;
  • kennis van gedragsproblemen en –stoornissen;
  • kennis van relevante sociale wet- en regelgeving, protocollen, methodieken en voorschriften;
  • kennis van maatschappelijke ontwikkeling en problematiek;
  • kennis van MS Office;
  • VOG verklaring kunnen overleggen;
  • in het bezit zijn van een rijbewijs- B;
  • zelfstandig maar ook teamgericht, flexibel, stressbestendig, professioneel, probleemoplossend, sociaal en integer.

Vaardigheden

  • Flexibel, stressbestendig, professioneel, probleemoplossend, sociaal en integer;
  • zelfstandig werken en samenwerken met collega’s;
  • probleemoplossend vermogen;
  • plan- en organisatievermogen voor het coördineren en realiseren van werkzaamheden binnen het team;
  • vaardigheden in het onderkennen en analyseren van knelpunten;
  • kan goed en duidelijk communiceren met collega’s.

Als je vragen hebt of wanneer je interesse hebt om te solliciteren, mail je vraag of jouw motivatie en CV naar Mevrouw Z. van Alstede, Zorg Manager, zelma.van.alstede@contentzorg.nl of bel met 0314- 820228.